Over 40 Sexy and Healthy

Selepas usia saya menginjak 35 tahun, dan selepas kelahiran anak kedua, memang saya rasa sangat ketara perubahan fizikal dan emosi saya. 

Apabila saya sebut tentang perubahan, jangan lah cepat buat kesimpulan, kata "Adat la dah tua kan" haha! No no no!

Dengan perempuan usia 35 tahun ke atas, hati- hati bila sebut perkataan "tua" tu ok LOL! 

Perubahan yang paling ketara ketika saya berusia 35 tahun ialah dari segi kemerosotan stamina.

Anak- anak yang membesar memerlukan saya tenaga yang cukup untuk menguruskan mereka sepanjang hari. 

Tetapi yang saya perhatikan juga, semakin saya berusia, semakin saya relax nak uruskan mood saya sendiri.

Mungkin dah semakin matang kot?? Jadi ada perubahan positif di situ, Alhamdulillah.  

Selain stamina, pada pandangan mata kasar perubahan fizikal tidaklah begitu ketara, ramai yang ingat saya ni masih awal 30-an.

Alhamdulillah.

Mungkin kerana saya sentiasa jaga berat badan supaya tidak berlebihan.

Tahukah anda lemak dalam badan adalah punca fizikal kita tua dengan pantas, luar dan di dalam sebenarnya.

Walaupun orang selalu kata saya nampak muda, saya tetap lah dalam hati tu sedar diri, dan berusaha untuk tidak berkelakuan seperti generasi WeChat pula!

Tapi bila saya kumpul gambar sejak anak satu hingga anak tiga, WOW boleh tahan juga transformasi, jangan gelak tau! 


Tahun depan, jika diizinkan Allah, saya akan rasa pengalaman menginjak usia 40 tahun.

Kalau sepanjang usia 30-an saya sibuk memikirkan keperluan badan sebagai seorang ibu semasa hamil dan melahirkan anak. 

Bila nak masuk usia 40-an (malah sekarang ni pun dah start dah), saya mahu beri lebih perhatian kepada kesihatan tubuh badan saya secara menyeluruh. 

Bermula dengan usaha No Sugar Challenge, tahun 2018 akan menjadi tahun kecergasan untuk saya. Saya terinspirasi dengan kawan baik saya Jamie, yang sudah pun setahun berusaha meningkatkan kecergasan dan kekuatan tubuh melalui program FitFab40. Oh saya pun tak sabar nak turut serta.

Kita tunggu tahun depan (lagi beberapa hari ketika saya menulis post ini). 

"Secret Potion"

Untuk keperluan tubuh, saya memilih minuman campuran botani yang diimport dari US.

Inilah "secret potion" ramai wanita yang berusia 40 tahun ke atas yang ramai orang belum tahu lagi.

Dicipta khas bagi menyihatkan kesihatan sel, di mana ia bertindak memberi tenaga kepada sel, melindungi sel daripada serangan pencemaran dalaman dan luaran dan oleh kerana ianya tinggi anti oksida, ia sangat pantas membaiki sel yang rosak dan mengganti sel- sel yang baru. 

Keistimewaan campuran 4 bahan botani ini terletak kepada kandungan polifenol yang tinggi, di mana ia terbukti oleh kajian saintifik sangat baik kesihatan sel dalaman.

Secara mudahnya, jika sel kita sihat, bertenaga dan sentiasa diperbaharui, inilah rahsia AWET MUDA.

Kalau sel pun dah sakit, rosak, lambat diperbaharui, luaran pun akan jelas kelihatan tua dan tidak bermaya.

Kelebihan Makanan Kaya Dengan Ekstrak Polifenol 

Bahan- bahan yang tinggi POLIFENOL seperti 4 bahan diatas, terbukti dalam banyak kajian saintifik luar negara,membantu tahap kesihatan secara menyeluruh seperti : 

Polifenol meningkatkan tahap kesihatan kardiovascular
 
Polifenol mengawal paras kolestrol LDL dan HDL dalam darah

Polifenol membantu salur darah menjadi "relax" untuk tekanan darah yang tidak terlalu tinggi atau terlalu rendah 

Polifenol membantu melindungi kesihatan usus dengan menggalakkan pertumbuhan bakteria baik di usus besar

Polifenol terbukti mengawal gula dalam darah dan mencegah kencing manis

Polifenol membantu tulang menjadi kuat dan kukuh

Polifenol mencegah keradangan dalam tubuh badan

Polifenol meningkatkan fungsi otak dan memori 

Terdapat banyak makanan semulajadi yang kaya dengan khasiat polifenol seperti di dalam gambar di bawah, namun begitu, saya memilih untuk dapat khasiat polifenol melalui ekstrak 4 jenis tanaman botani pilihan di dalam satu botol.

Bagi saya, ia jauh lebih mudah, praktikal dan saya yakin dengan cara ini.

Pilihan Selebriti Tapi Sssshhhh...

Sebagai pengguna dan pengedar, saya sendiri tahu memang ada beberapa orang selebiriti terkenal juga mengamalkan minuman ini.

Tapi mestilah secara senyap- senyap kerana mereka tidak boleh endorse produk sesuka hati betul tak? Kalau nak tahu, ada seorang selebriti memang mendapatkan bekalan minuman botani ini daripada saya 😉

Inilah Ekstrak Botani Pilihan Saya! 

Keistimewaan Vivix Shaklee

Campuran proprietari saintifik termaju kami adalah berasaskan anggur muscadine – salah satu buah-buahan semula jadi paling sukar diperolehi dan paling berkuasa. Anggur muscadine mengandungi rangkaian lengkap polifenol yang ditemui dalam anggur lain. Tidak seperti anggur lain, muscadine mengandungi pekatan luar biasa asid elagik dan elagitanin yang apabila digabungkan dengan polifenol lain, menghasilkan kuasa antioksidan yang sangat hebat. 

Di Shaklee, kami memanfaatkan keberkesanan anggur muscadine ini ke dalam setiap botol Vivix menggunakan proses pengekstrakan berpaten untuk mendapatkan kepekatan yang tinggi dan mengekalkan bioaktif polifenol.

Saya mahu fikiran yang tetap cerdas, pantas membuat keputusan, aktif berfikir, kerana saya percaya inilah kunci awet muda yang sebenar.

Jika anda juga mementingkan perkara yang sama, anda juga mungkin mahu turut serta hadiahkan Vivix untuk diri sendiri sekarang juga 😉 

Macam saya ni, di saat ramai rakan sebaya mula sibuk dengan anak di sekolah menengah, saya masih lagi mengejar anak kecil. Masing- masing dengan cabaran tersendiri dan pastinya kita mahu yang terbaik.

Penjagaan kesihatan dalaman adalah keutamaan saya dan rakan- rakan sebaya ketika ini. Seksi dan sihat dalam definisi kami terletak kepada keupayaan untuk kita melakukan aktiviti harian dan perkata yang kita suka, dan usia 40-an bukanlah penghalang, sebaliknya SATU PERMULAAN. 

Vivix adalah hadiah terbaik pernah saya berikan untuk diri saya sendiri. Ia membantu saya kekal aktif, bukan saja secara fizikal tetapi yang lebih berbaloi secara mental juga.

Mahu tidak mahu, menginjak ke usia 40-an bagi mana- mana wanita, merupakan satu milestone penting dalam kehidupan. Ada terlalu banyak yang telah kita lalui dan sudah sampai masanya kita lebih menghargai diri kita sendiri.

xx
Puteri

Facebook Comments